Dubbelarbete

Härliga höstiga färger och vacker frost i morse. Nästan varje dag kommer Banjo ut (eller in) på promenad både morgon och kväll. När han blev så där ”galen” efter friskförklaringen tänkte jag att jag behöver aktivera lilla gubben lite extra. Och det passar oss alldeles utmärkt. Ska ju ändå komma ihåg att ge en av stallkatterna medicin både morgon och kväll. 

 
Var ju nyss vi hittade första röda bladet… 
 
Hm, såna kosssor hade vi inte hemma på Boppis.
 
 

Känner mig riktigt inspirerad efter fäktningshelgen. Kursdeltagarnas entusiasm och glädje smittade av sig. Jag brukar säga att Working Equitation är dressyr ”på riktigt” men fäktningen är nog allt ännu mera av det goda. Ibland kan jag bli så modfälld av polariseringen bland hästfrälsta. Just frälsningen i den ”rätta” läran, när vi istället har så mycket att lära av varandra. 

 
 
 
 











Kom ihåg mig?
I januari 2009 började jag blogga lite ”hästdagbok” på familjens gård Gustabergs hemsida, och så har det fortsatt fram till oktober 2015 då gården såldes och det blev övergång till egen blogg.

I maj 2009 råkade mamman, matten och makan ut för en olycka och förvärvade en hjärnskada. Beteendevetaren trodde hon skulle bli helt återställd men har fått landa i att det inte blev så. Det har blivit mycket annat och i år en start i Para-SM med bästa Banjo.

Tanken är att bloggen får fortsätta vara en slags reflekterande hästdagbok.