Berest

Banjobussen har rullat lite utan Banjo de senaste veckorna, Groomen har upptäckt att den är skön att köra och om än den inte har bakgavellyft kan man lasta mycket i den. I helgen var det kära dotterns prylar som skulle hämtas i Norrbotten, och vi lyckades slå ihop det med mig dömandes på hemmaklubben i Piteå.

 

 

Banjo har vilat sig i form med sköna skogspromenader tillsammans med våra fina stallkamrater medan jag var borta. Idag skramlade vi över till Katarina Bonde för att slipa på bärigheten i galoppen. Jag har liksom en ny häst nu när vi närmar oss hinder, han ger sig inte iväg utan väntar snällt på mig. Ibland knyter det sig lite och jag hinner inte med och mjukna i handen ordentligt men han är så bussig min häst och vi gör om och gör rätt. Fixade en bana med nio hinder idag!

 
Ariel Red Hunter med sidovagn till mig och Rut, hämtades i Båstad











Kom ihåg mig?
I januari 2009 började jag blogga lite ”hästdagbok” på familjens gård Gustabergs hemsida, och så har det fortsatt fram till oktober 2015 då gården såldes och det blev övergång till egen blogg.

I maj 2009 råkade mamman, matten och makan ut för en olycka och förvärvade en hjärnskada. Beteendevetaren trodde hon skulle bli helt återställd men har fått landa i att det inte blev så. Det har blivit mycket annat och i år en start i Para-SM med bästa Banjo.

Tanken är att bloggen får fortsätta vara en slags reflekterande hästdagbok.