Driv

I söndags fick Banjo och jag fint besök av nya studenten som trots snuva (reccepesten) skulle samla viktiga poäng. Blev till och med en liten video. Kändes skönt att den där mössan som ska bäras i tre veckor kunde fästas på hjälmen, för jag vill just inte att det sitts på Banjo utan huvudsaken.

 
 

Annars lullar vi på med träningen, Banjo och jag. Bland annat blev det ett svettigt dressyrpass på Kulla Vreta igår. Andra gången vi tränade för Anne-Carin Klinge och det var tur att jag fick värma upp med borstning av flodhäst. Kände redan efter första passet att det var ”slavdrivarmaterial” i Anne-Carin. Och andra passet kan sammanfattas med att vi verkligen kom till arbete. Banjo fick bruka sin kropp på rätt sätt medan jag fick använda skallen för att hinna med i svängarna. 

 

Ibland undrar jag vad som driver mig att pumpa ut mig med tuffa träningspass. Jag vill inte vara utan skogspromenaderna men de ger inte samma kick med samspelet. När allt stämmer och dragläget är perfekt. 

 

 
Vadå då?!
 
 











Kom ihåg mig?
I januari 2009 började jag blogga lite ”hästdagbok” på familjens gård Gustabergs hemsida, och så har det fortsatt fram till oktober 2015 då gården såldes och det blev övergång till egen blogg.

I maj 2009 råkade mamman, matten och makan ut för en olycka och förvärvade en hjärnskada. Beteendevetaren trodde hon skulle bli helt återställd men har fått landa i att det inte blev så. Det har blivit mycket annat och i år en start i Para-SM med bästa Banjo.

Tanken är att bloggen får fortsätta vara en slags reflekterande hästdagbok.