Stämplad

Min kära häst märkte mig häromdagen. Och tänk vad vi är pigga på att stämpla både här och där. Bestämma oss för att ”den är sån och sån” och det är ju ett bekvämt sätt att få lite ordning och reda i hjärnan. Men inskränker, det gör det. 

 

Banjo har förvånat mig genom att han tagit efter sin nya bästis i hagen bredvid. OS-hästen har tydligen pratat förstånd med buspojken över staketet, för nu har han slutat att bli hur stökig som helst när han blir ensam kvar i stallet. Och stökigt blev det med galopparbetet vid lektionen sist. Bra att Louise fick se hur överladdat det kan bli. Det var härligt att ha en lugn röst i hörsnäckan när det blev ”exploding type of horse”. Men det känns som vi tagit ett stort kliv framåt genom att jag inte blir rädd för att det blir eldigt, utan kan fortsätta jobba och hitta tillbaka till avspändhet.












Kom ihåg mig?
I januari 2009 började jag blogga lite ”hästdagbok” på familjens gård Gustabergs hemsida, och så har det fortsatt fram till oktober 2015 då gården såldes och det blev övergång till egen blogg.

I maj 2009 råkade mamman, matten och makan ut för en olycka och förvärvade en hjärnskada. Beteendevetaren trodde hon skulle bli helt återställd men har fått landa i att det inte blev så. Det har blivit mycket annat och i år en start i Para-SM med bästa Banjo.

Tanken är att bloggen får fortsätta vara en slags reflekterande hästdagbok.