Rulla

Igår morse rullade Banjo och jag iväg till fastlandet efter vårt sommarläger som gått i rasande fart. Trots hårdkörning på Boppis hann jag med en liten utflykt i onsdags och träffa mor och far. Pappa, som är engagerad i järnvägsmuseet i Dalhem, påpekade att utrustning för hästarna minsann finns kvar.

 

 Järnvägen lades ner 1961 på Gotland så vi tog Umebilen
Undrar om godsfinkan hade klarat Länsstyrelsens inspektion lika bra som min bil!
 
 
Först gick coola killen in i sin box och tog en stooor tugga halm, innan han kissade in boxen. Sedan rask promenad ut till avdelad hage. Trillade ikull direkt. Tjillade resten av dagen.
 
 
Medan jag rullade iväg mot domaruppdrag i morse hade medicinmannen lite mera spirng i benen idag. Han hann nästan inte fastna på bild. 
 
 











Kom ihåg mig?
I januari 2009 började jag blogga lite ”hästdagbok” på familjens gård Gustabergs hemsida, och så har det fortsatt fram till oktober 2015 då gården såldes och det blev övergång till egen blogg.

I maj 2009 råkade mamman, matten och makan ut för en olycka och förvärvade en hjärnskada. Beteendevetaren trodde hon skulle bli helt återställd men har fått landa i att det inte blev så. Det har blivit mycket annat och i år en start i Para-SM med bästa Banjo.

Tanken är att bloggen får fortsätta vara en slags reflekterande hästdagbok.