Planering

Nog hade jag planerat att skriva lite dagbok för flera dagar sedan men vissa saker kommer längre ner på planeringslistan. Som att lilla lastbilen hunnit bli tre år och skulle in på sin första besiktning har halkat ner på listan hela tiden, det blev gjort med bara tre dagars marginal, tihi.

 

 
 
 
bland känns det som om veckorna inte har nog många dagar när jag ska planera vad vi ska göra, Banjbus och jag. Förra veckan fick han vila från mig några dagar när jag pep hem (man kan väl ha flera hem va) till Gotland några dagar. Lätt att planera skötsel för hästen var det eftersom vi har så snälla stallkompisar. Och så blir det en vinn-vinn eftersom Banjo så gärna följer med på uteritt, lika glad är han för skrittur eller att rulla på i galopp.
 
Mammas saffranspannkaka!
 

Rullade direkt till fredags-dressyr-hoppningen hos Katarina efter gotlandstrippen. Det kändes allt i musklerna dagen efter att det varit vila och god mat några dagar. Men Banjo hade träff med sin rida-ut-kompis och jag nötte bak på domarkurs i lördags. 

 

 Mårten vill inte leka med Rut.
 

Planering krävs både för att klara jobbet att hushålla rätt med orken och så vill vi toppa formen till SM som går på Strömsholm 8-9 juni. Idag fick vi hjälp av Yvonne att hålla jämn gas i rörelserna  bland annat. 

 











Kom ihåg mig?
I januari 2009 började jag blogga lite ”hästdagbok” på familjens gård Gustabergs hemsida, och så har det fortsatt fram till oktober 2015 då gården såldes och det blev övergång till egen blogg.

I maj 2009 råkade mamman, matten och makan ut för en olycka och förvärvade en hjärnskada. Beteendevetaren trodde hon skulle bli helt återställd men har fått landa i att det inte blev så. Det har blivit mycket annat och i år en start i Para-SM med bästa Banjo.

Tanken är att bloggen får fortsätta vara en slags reflekterande hästdagbok.