Stöd

Många pass sen sist och än är det inte slut på ljus för Matten. Även när jättefina kurvan uppåt plötsligt gick lite åt fel håll gjordes spännande reflektion över mental inställning och kroppskontroll. 
 
Jag har blivit mycket bättre på att utnyttja strul som att min ridtid blir framflyttad, eller att det är lite trångt att hitta min ridväg. Innan hjärnan hinner gå i baklås tänker jag att det är ju jättebra att jag får öva på en extra krydda idag då! 
 
Bra stöd för sadlarna från Hesta Snickeri!
 
 Nördar med lite olika saker hos mina tränare och det är så roligt när bitarna börjar trilla på plats. Fokus på mina händer med stretching av min lite stumma vänsterarm hos Katarina, gjorde att Banjon kunde landa i rätt galopp till exempel. Ett Liljeholmens ljus att ta med sig till bärig sväng. 
 
Lugnt och metodiskt med Anne i fredags blev lite ljusning på öppna och bakdelsvändningsfronten. Det gjorde inget att vi inte hann med något mer för båda gånger vi provat rörelserna efter fokuset har gått riktigt bra. 
 
 
 
Fina Stübbengjorden och stöd/fäste för foten i Ryde
 
Roligaste passet på länge (och det har aldrig varit i närheten av tråkigt!) hos Katarina idag. Vart lite fundersam i söndags när mr B spände till redan utanför ridhuset i Salvartorp och Anne-Carin fick hjälpa mig övertala honom att hitta programmet vi skulle öva. Lite jobbigt med pälsen nu och ett extra litet tunt skinn under sadeln gjorde susen. 
 
Asså ska det komma mer sånt där vitt nu!
 
Ovärdeligt stöd i min omgivning har jag som gör att jag kan ta vara på min bästa medicin som Banjo är. Ibland blir jag så upplivad att jag kan vara lite stöd för andra i min tur.











Kom ihåg mig?
I januari 2009 började jag blogga lite ”hästdagbok” på familjens gård Gustabergs hemsida, och så har det fortsatt fram till oktober 2015 då gården såldes och det blev övergång till egen blogg.

I maj 2009 råkade mamman, matten och makan ut för en olycka och förvärvade en hjärnskada. Beteendevetaren trodde hon skulle bli helt återställd men har fått landa i att det inte blev så. Det har blivit mycket annat och i år en start i Para-SM med bästa Banjo.

Tanken är att bloggen får fortsätta vara en slags reflekterande hästdagbok.