Puff

Fina tävlingarna i Enköping gav en puff i rätt riktning så nu har vi faktiskt anmält oss till SM! Lite kort om tid, typiskt att det ligger lite tidigare i år, men det kommer bli hur kul hur som helst. Förstår inte riktigt hur jag ska hinna damma av küren men på något sätt ska det gå. 
 
 
 
Annandag påsk var Banjo och jag bjudna på pizzalunch på Viggeby. Det var jag som skulle få pizza medan mr B skulle få mysa i hage bredvid sina gamla kompisar. Han som alltid står som ett ljus i sin lilla buss började bråka direkt jag stannade. "UT NU" var budskapet och det var så härligt att se hur mysigt det var att komma ut i hagen, inget tokspring utan bara lite jogg, för det fanns några grässtrån att pilla med!
 
Mättes hjärtfrekvens vid beröring, vi lånade ut oss till SLU-student.
 
Gjort ett fin fint markarbetespass hos Katarina där vi började med att hitt fokus på sista bommen i cavaletti och att ge efter ett par extra millimeter på tygeln. Sen tog vi oss an serier med perfekt shettishöjd. De flesta blev riktigt bra och vi börjar få koll på att ha bärighet ända fram till hindret. vi sken som en sol efteråt och jag reflekterade att jag berömde mig själv flera gånger och det fick jag beröm för, haha. Fortsatte jobbet igår då vi hade samlat ihop ett gäng på Viggeby och lurat dit Katarina. 
 
Ellie demonstrerar hur slut jag blir i skallen efter härligt nörderi med Anne.
 
Förra fredagenI packade vi oss iväg till Nopsgärde där vi bestämt träff med millimeternörden Anne. Jag fick så god hjälp med mina diagonaler. Jag smittar så lätt min häst med mitt urstarka högerben som tar hand om alldeles för mycket vikt när jag går.Lite utåtställd i vänster varv gör susen för kusen. I höger - vända inåt och sen leda ut med vänster och stanna i jämt stöd där. Som grädde på moset fick vi fram jättefin kvalité i galoppen.
 
 
 
Puffat lite med sadeln har vi gjort också. Var till Mustang i Knivsta i tisdags och svettades i värmen. Banjon jobbar så bra nu så han behöver massor med plats under sadeln. Fick med oss en fiffig padd som vi kan justera fyllningen i hemma. 
 
Tre fickor för filtinlägg.
 
 
 











Kom ihåg mig?
I januari 2009 började jag blogga lite ”hästdagbok” på familjens gård Gustabergs hemsida, och så har det fortsatt fram till oktober 2015 då gården såldes och det blev övergång till egen blogg.

I maj 2009 råkade mamman, matten och makan ut för en olycka och förvärvade en hjärnskada. Beteendevetaren trodde hon skulle bli helt återställd men har fått landa i att det inte blev så. Det har blivit mycket annat och i år en start i Para-SM med bästa Banjo.

Tanken är att bloggen får fortsätta vara en slags reflekterande hästdagbok.