Flytt

För precis tre år sedan satt Banjo och jag i ett flyttlass på väg söderut ifrån Piteå. Tiden har gått väldigt fort och nu var det dags att byta fastlandsbas för Banjo och att få samma postort som jag - Vänge. Med 6 kilometer istället för 28, till stallet, blir det mer ork och tid för lek med Banjo, så det blev ett tårfyllt farväl till alla på Kulla Vreta i söndags. 

 

Ett frostigt farväl av Kulla Vreta, haha
 

Passade på att få ett WE-pass precis innan vi for till nya hemmet Körlinge Ridcenter. Andra försöket att hinna med att byta galopp i parallellslalom fick faktiskt inte magister Paulo att slita sitt hår - tjoho! Verkligen mersmak.

 

 Inte är vi tjuriga alls.
 

Lite lagom trötta efter alla flyttbestyr styrde vi kosan mot Katrinedal och Katarina Bondes eminenta hoppövningar idag. Tyckte just att det var bra att träna på att hitta samspelet även med tröttmössan på. Lite tappade vi bort oss ibland, men var snart tillbaka. Och det är så fantastiskt roligt att jobba med helheten. Banjo ska bära sig själv, jag ska inte dra i innertygeln eller hetsa med skänkel. Det kan låta så enkelt att hoppa en liten bom på en volt och tänka på att rama om yttersidan, rida tre små hinder med tre galoppsprång emellan åt ena hållet och fyra åt andra. Och jag är hur stolt som helst att vi genomförde väl och fick glada tillrop. Speciellt när jag blev påmind i sista uppridningen att be om mer undersatta bakben och det blev en riktig wowkänsla!

 
 
 











Kom ihåg mig?
I januari 2009 började jag blogga lite ”hästdagbok” på familjens gård Gustabergs hemsida, och så har det fortsatt fram till oktober 2015 då gården såldes och det blev övergång till egen blogg.

I maj 2009 råkade mamman, matten och makan ut för en olycka och förvärvade en hjärnskada. Beteendevetaren trodde hon skulle bli helt återställd men har fått landa i att det inte blev så. Det har blivit mycket annat och i år en start i Para-SM med bästa Banjo.

Tanken är att bloggen får fortsätta vara en slags reflekterande hästdagbok.